de haven

De haven van WSV Goudswaard ligt aan het Spui, op ca. 2 km vanaf het Haringvliet en 12 km vanaf de Oude Maas.
Het Spui is een diepe getijde rivier, de ingang van de jachthaven ligt schuin tegen over de werkhaven van Simonshaven (Zuidland). Bij het invaren dient U rekening te houden met een dwarsstroom die kan oplopen tot ca. 3,5 km/h.

De haven is in feite een lang havenkanaal en een kleine havenkom. Aan de oostzijde zijn alle ligplaatsen gesitueerd. Bij het binnenvaren zijn direct aan bakboordzijde de ligplaatsen voor passanten. Na de bocht in het havenkanaal zijn de ligplaatsen voor leden van de vereniging. De diepgang is 1.30m -NAP.
De haven ligt in een rustige landelijke omgeving net buiten het dorp Goudswaard (gemeente Hoeksche Waard).